A leltározás egyszerű dolog, ha megfelelően felkészülünk rá, és következetesek vagyunk a lebonyolítás során is. Csakhogy a felkészülés egy összetett dolog, gondoljunk csak egy a valóságot is teljes mértékben fedő Leltárszabályzat elkészítésére. A leltár lebonyolítása nem szabadna, hogy improvizatív legyen ezért kell a leltári audit, de az is lehet, hogy a dokumentált folyamat szorul leltári folyamat fejlesztésre.

Leltári folyamatfejlesztés

A feladat egyszerű, legalábbis annak tűnik, meg kell számolni, hogy milyen termékünkből/ eszközünkből hány darab van, viszont mielőtt a lebonyolításra kerül a sor, felvetődnek bizonyos kérdések, hogy

  • Valóban kétszer kell mindent megszámolni?
  • Mi lenne, ha csak a termékek 20%-át számolnánk újra? Jó, de melyik 20%-ot? Miért pont a 20%-át?
  • Mekkora legyen egy leltárhely? Hány leltárhelyet jelöljünk ki? Mi az a leltárhely egyáltalán…
  • Saját dolgozókkal leltároztassunk, vagy vonjunk be külsősöket is?
  • Hány irányító pozíciójú ember kell? Mi legyen a pontos feladatuk?
  • Nyitvatartási időben leltározzunk, vagy azon kívül?
  • Mennyivel lennénk hatékonyabb, ha online rendszert használnánk, mikor térülne meg?
  • Biztosítsuk a leltározóknak az ellátást, vagy mindenki hozzon magának?
  • Rész leltárokat készítsünk? Vagy egyszer a teljeset?
  • stb.

A leltári folyamatfejlesztő szolgáltatásunk révén nem csak a fenti kérdésekre adjuk meg a választ, hanem egy olyan leltári módszertant biztosítunk, mely az elvégzendő feladathoz mérten optimális erőforrás kihasználást biztosít a számolási pontosság figyelembevétele mellett.

Amennyiben felkeltettük érdeklődését, forduljon bizalommal szakértőnkhöz:

Sztrapkovics Balázs
Szakmai vezető
balazs.sztrapkovics@momentin.hu
+36-70-558-9224

Kapcsolat