Archívum

Tetszett a cikk? Írja meg!

Köszönjük, sikeresen elküldte az üzenetet!

Blog

Hogyan kerülje el a 'Leltár miatt zárva' táblát?

Legtöbbször természetesnek vesszük, hogy leltár idejére bezárjuk üzletünket, vállalatunkat. Elfogadott tényként kezeljük az ezzel járó veszteségeket, miszerint ez idő alatt nem tudunk kereskedelmi tevékenységet folytatni, így a vevői igényeket kielégíteni. Minden leltár elteltével várjuk, hogy a következő alkalommal majd csak rövidebb lesz a leltár miatti zárva tartási idő… de Albert Einstein szavaival élve

Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen.

Így a leltározás miatti veszteségek minimalizálásáért tennünk is kell!

Az ügy további fontosságát érzékelteti, ha vásárlói szempontból is végiggondoljuk a kérdést, mivel az ügyfelünk csalódott lesz, ha a keresett bolt ajtaján az alábbi táblát találja:

 

Ha webáruházunk van, akkor sem jobb a helyzet, mert a legújabb kutatások szerint ~30 másodpercünk van arra, hogy megragadjuk a vevőinket, és ha azt találja, hogy leltár miatt térjen vissza holnap, akkor biztosan „keresztet vethetünk” a leltáridő alatti vásárlási igényre. 

A leltár időzítése kardinális kérdés tehát, hiszen mind a vevő mind a vállalkozó szempontjából fontos, és sokszor dühítő is, ha ezt a természetesnek vett nyitvatartási időben végezzük. Mennyire csökkenthető a zárási idő? Hogyan tudjuk elkerülni a „Leltár miatt zárva” tábla kihelyezését? Mi erre a megoldás?

Ideális eset a leltár elvégzésére, ha azt olyan időszakban végezzük, amikor a bolt egyébként is zárva van, mint például:

  • vasárnap
  • éjszaka
  • kora reggel
  • ünnepnapon
  • stb.

Ennek a megvalósításkor viszont felmerül egy újabb probléma. Ki és hogyan végezze el a leltárt ezekben az időszakokban? A munkáltató a munkavállalókat a cég munkaidejére alkalmazza, így ezekben az időkben a dolgozók alkalmazása (nem kis) plusz költséget von maga után. Nem beszélve arról, hogy a dolgozók munkamorálja, és a csapat kedve sem lesz éppen üdítő, ha a napirendjüket az ilyesféle plusz munkákkal borzoljuk.

Nem mondjuk, hogy az egyetlen út a leltározás kiszervezése, de hosszútávon a leghatékonyabb és a legkényelmesebb az biztos. Miért mondjuk ezt?

Mert mindenki megszervezheti magának is a leltárát, akár külsős dolgozókkal, akár éjszaka is, csakhogy akkor a szervezési (pl.: munkaidő beosztás, kellék beszerzés stb.), betanítási nehézségek mind-mind a cég egy emberének nyakába zuhanhat. Ezek akár nagy stresszel is járhatnak egy-egy embernek, aki(k) tapasztalataink szerint a leltárt követő héten biztosan „szabadságon” lesz(nek)… További nehézségek lehetnek, ha 

  • a külsős dolgozók mégsem jönnek el a leltár napján, vagy
  • eljönnek, de nem vettek részt előzetesen képzésen, és a leltárra tervezett 6-7 óránk, már egyből 8-9-re módosul, és
  • nincs meg a dolgozókban a leltári rutin, ami akár 20-30%-os hatékonyság csökkenést is eredményezhet 
  • stb.

A kiszervezéssel egy olyan vállalatot bízhatunk meg, aki az előbb említett nehézségekből előnyt tud kovácsolni, mivel a leltári szolgáltatónak ez a főtevékenysége.

Ha nem hiszi, tesztelje ;)

Részletek:

TAKÁCS András

andras.takacs@momentin.hu
+36-20-569-2795

 

KÉSZÍTETTE: Puskás Eszter & Takács András

 

Kapcsolat