Hatékony leltározás – Menedzsment csapat
Előző cikkünkben a leltári menedzser szerepéről írtunk, de egy nagy létszámú (80-100 fő) leltár lebonyolításához legtöbbször nem elegendő egyetlen vezető. Egy profi csapat kell, hogy körülvegye, akik szinte egymás gondolatait olvasva végzik a folyamatszabályok által megkövetelt tevékenységeiket, és támogatják a leltár menedzsert a feladata minél magasabb minőségű elvégzésében.
Amennyiben nincs a precíz menedzsment csapat, úgy a leltári tevékenység hatékonysági foka nagymértékben sérülhet (akár 30-40%-kal is). Ahogy Andrew Carnegie mondta
A fenntartható rendszerstruktúra érdekében érdemes a teljes folyamatot irányító menedzser és a leltározók közé egy középső irányítási szintet beiktatni. Ezzel a lépéssel nagymértékben leegyszerűsíthető és gyorsítható az információáramlás, továbbá a feladatkörök pontos meghatározásával elérhető az összes munkafolyamat folyamatos, kellő mélységű felügyelete.
A leltári menedzsernek tehát célszerű kiválasztani egy csapatot, akiknek feladata a leltározók operatív koordinálása, és a menedzser informálása. Ehhez azonban szükséges, hogy a kijelölt csapat tagjai funkcionálisan el tudják helyezni magukat a teljes folyamatban. Kiválasztásuknál, a menedzserhez hasonlóan fontos a rendszerszemlélet, továbbá hogy az egymást kiegészítő tulajdonságú emberek közötti csapatszellem kialakítása.
Mivel a csoport egyik alapvető funkciója a menedzser tehermentesítése, lényeges, hogy a vezetésük alá tartozó részfolyamatban felmerülő fennakadásokat önállóan és hatékonyan hárítsák el. A menedzsernek tehát fontos nagy hangsúlyt fektetni olyan koordinátorok kijelölésére, akik az adott szituációban „mini-menedzserként”:
- képesek irányítani a dolgozókat,
- jól átlátják a hozzájuk tartozó részfolyamatot,
- ezáltal képesek a felmerülő problémák megoldására
- megfelelő kommunikációval egyfajta áthidaló szerepet a képesek betölteni a leltározók és a menedzser között.
KÉSZÍTETTE: Mentés Dorina & Takács András